مدرس مزیت رقابتی فروش آموزش مزیت رقابتی فروش
مزیت رقابتی کسب و کار های کوچک چیست؟
مدرس مزیت رقابتی فروش آموزش مزیت رقابتی فروش
اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید و تصوّر می کنید که در مقابل شرکتهای بزرگ با هزینههای عظیم تبلیغاتی شانسی برای موفقیتهای بزرگ ندارید، دچار اشتباهاید.
کسب و کار
گاهی اوقات این شرکتهای بزرگ هستند که آرزو میکنند که ویژگیهای یک کسب و کار کوچک را در خود داشتند. در حالی که شرکتهای بزرگ باید هزاران دلار صرف شناخت مشتریان خود کنند شرکتهای کوچک فقط کافی است درهای کسبوکارشان را به روی مشتریان باز کنند و در نهایت سادگی با آنها در ارتباط باشند.
Gail Goodman، مدیر عامل یکی از شرکتهای بزرگ بازاریابی در این باره میگوید: کسبوکارهای کوچک به شکل غیرقابل باوری به مشتریان خود نزدیک هستند، آنها به گروههای تحقیقاتی نیاز ندارند و هر روز با مشتریان خود در حال صحبت کردن هستند. تبدیل کردن این ارتباطات به سود خالص و تجارتی بزرگتر کار سادهای است.
Gail Goodman ویژگیهای متمایزکننده یک کسبوکار کوچک را موارد زیر میداند:
امکان برقراری یک تجربه معنادار
اولین و اصلیترین ویژگی مثبت کسبوکارهای کوچک در امکان ایجاد یک رابطه معنادار با مشتریانشان است. یک تجربه هیجانانگیز و متفاوت. متاسفانه آمار تجربه خرید خوب و متفاوت در مشتریان بسیار پایین است و کسبوکارهای کوچک میتوانند بدون خرج هزینههای گزاف این آمار را بالا ببرند. فقط کافی است کاری کنند که لبخند روی لبان مشتریانشان بنشیند.
همه شما را میشناسند
بعنوان یک صاحب کسبوکار کوچک همسایهها، مشتریان و افراد دیگر مرتبط با کار خود را از نزدیک و با اسم میشناسید. این موضوع کمک میکند که روز به روز بیشتر یاد بگیرید، کار خود را توسعه بدهید و رشد کنید. با توجه به ارتباطات نزدیک و دوستانه بعد از مدتی کسبوکار شما به یکی از بخشهای اصلی جامعهای که عضو آن هستید تبدیل میشود و توسعه کسبوکار برایتان راحتتر خواهد بود.
بازار خود را میشناسید
کوچک بودن کسبوکار به شما کمک میکند کاملا با آن عجین باشید و تمام جزییات کار در آن را بدانید. برای مثال اگر ایده یا محصول جدیدی داشته باشید فقط کافی است از چند مشتری بعدی که وارد مغازهتان میشوند بپرسید که راجع به ایده شما چه فکری میکنند. این فرایند در شرکتهای بزرگ به سختی و با پیچیدهگیهای زیاد انجام میشود.
حال که ویژگیهای مثبت یک کسبوکار کوچک را بررسی کردیم، بهتر است راجع به استراتژیهای ارتباطاتی آن نیز نگاهی بیاندازیم:
مدرس فروش سخنران فروش استاد فروش تدریس فروش معلم فروش
مدرس فروشندگی سخنران فروشندگی استاد فروشندگی تدریس فروشندگی معلم فروشندگی
مدرس ویزیتوری سخنران تدریس ویزیتوری استاد تدریس ویزیتوری تدریس ویزیتوری معلم ویزیتوری
آموزش فروشندگی و ویزیتوری آموزش فروشندگی و ویزیتوری
آموزش فروشندگی و ویزیتوری آموزش فروشندگی و ویزیتوری آموزش فروشندگی و ویزیتوری
بهزاد حسین عباسی
مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن
معلم اصول و فنون مذاکره زبان بدن
استاد اصول و فنون مذاکره زبان بدن
سخنران اصول و فنون مذاکرات تجاری زبان بدن و مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM
مدرس بازاریابی
معلم بازاریابی
مدرس برند
مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن
مدرس مدیریت ارتباط با مشتری
هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی
مدیر برنامه ها جواد حسنی
09372202257
9197685104
behzadabbasi.ir
متصل بمانید
صاحبان کسبوکارهای کوچکتر باید همواره با مشتریان خود توسط ایمیل و شبکههای اجتماعی در ارتباط باشند. زمانی که لبخند رضایت در صورت مشتریانتان دیدید کافی است از آنها بخواهید که عضو خبرنامه ایمیلی شما شوند و یا اینکه شما را در Linkedin یا Facebook دنبال کنند. لازم نیست چندین شبکه اجتماعی داشته باشید، یکی یا دوتا را انتخاب کنید و آنها را فعالانه مدیریتشان کنید.
وبلاگنویسی کنید
کسبوکارهای کوچک با توجه به اینکه با مشتریان خود از نزدیک و روزانه در ارتباط هستند به خوبی زبان ارتباط با آنها را میدانند، کافی است همین نحوه ارتباطی را در فضای آنلاین نیز ادامه دهند.
مثلا اگر همه مشتریان سوالات متداول مشخصی را میپرسند کافی است در یک صفحه اینترنتی همه این پرسش و پاسخها به صورت کامل قرار بگیرند.
Goodman تاکید میکند که لازم نیست که برای اینکار تبدیل به یک وبلاگنویس حرفهای شوید، فقط همان شیوه ساده و صمیمی ارتباطی را در فضای آنلاین نیز ادامه دهید. برای مثال اگر یک فروشگاه فروش لوازم کادویی دارید میتوانید پیشنهادهای ویژهای را برای روز پدر در سایت یا وبلاگ خود قرار دهید.سعی کنید سایت خود را به روز نگه دارید و مطمئن شوید که افراد از موتورهای جستجوگر به راحتی میتوانند به آن برسند.
ارتباطات خود را عمیقتر کنید
زمانی که شبکه خوبی از مشتریانتان ساختید در بین آنها جستجو کنید و وارد شبکههای تخصصی آنها شوید. برای مثال اگر فروشگاه لوازم کوهنوردی دارید با افرادی که عضو گروههای تخصصی کوهنوردی هستند ارتباطات نزدیکتری برقرار کنید. مطمئن باشید که مشتریان هدف شما همان دوستان، آشنایان و خانواده مشتریان فعلیتان هستند.