مدرس فروش ده فرمان استیو جابز استاد فروش
ده فرمان استیو جابز استاد فروش
بیش از هر چیزی نبوغ استیو جابز، در مدیریت روند خلاق بودن بروز میکند، این ده اصول، شالوده مدیریتی اوست.
1) کمال طلب باشید
جابز تک تک جزییات را میکاود. شب قبل از عرضه آیپاد، کارکنان اپل تمام شب را بیدار ماندند تا اتصالات گوشی دستگاه را عوض کنند، چون به نظر جابز آنها باندازه کافی خوب جا نمیافتادند.
2) متخصصان را به کار گیرید
جابز برای طراحی آرم نکست، آرشیتکت مشهور IBM را به کار گرفت و پیش از آنکه فروشگاههای زنجیرهای اپل را راهاندازی کند، میکی درکسلر را از GAP به عضویت هیئت مدیره شرکت درآورد.
3) سرسخت و بیرحم باشید
جابز به همان اندازه که محصولات عرضه شدهاش را دوست دارد، به محصولاتی که از نیمه تمام رها کرده نیز افتخار میکند! وقتی که او متوجه شد تلفن همراه، سرنوشت آینده PDA را تحت الشعاع قرار خواهد داد، پروژه پالم پایلوت را رها کرد و همین کار، باعث آزادی مهندسانش شد تا آیپاد را خلق کنند.
4) نیازی به گروه هدف نیست
مشهور است که جابز گفته : « مردم تا وقتی که محصولی را به ایشان نشان ندهی ، نمی دانند چه نمی خواهند! » بنابراین گروه هدف او ، خودش است! او نمونه محصولات ابداعی اش را به منزل برده و ماه ها امتحانش می کند.
۵) هرگز از تحقیق و بررسی دست برندارید
وقتی او نخستین بروشورهای اپل را طراحی می کرد، همه چیز سونی را به دقت را ورانداز می نمود : قلم ویرایش، چینش صفحه و حتی وزن کاغذ! برای تولید قالب اولیه مک، او ساعت ها در پارکینگ اپل به اتومبیل های آلمانی و ایتالیایی خیره می شد!
۶) هرچه ساده تر ، بهتر
فلسفه طراحی جابز ، در سادگی هر چه بیشتر خلاصه می شود. او به طراحان آی پاد دستور داده بود تمام دگمه ها را از نمونه های اولیه حذف کنند. حتی دگمه خاموش و روشن کردن دستگاه! با وجود شکایت های طراحان ، همین نکته منجر به خلق « مرورگر چرخی scrollwheel » شد.
۷) رازدار باشید
مدرس فروش سخنران فروش استاد فروش تدریس فروش معلم فروش
مدرس فروشندگی سخنران فروشندگی استاد فروشندگی تدریس فروشندگی معلم فروشندگی
مدرس ویزیتوری سخنران تدریس ویزیتوری استاد تدریس ویزیتوری تدریس ویزیتوری معلم ویزیتوری
آموزش فروشندگی و ویزیتوری آموزش فروشندگی و ویزیتوری
آموزش فروشندگی و ویزیتوری آموزش فروشندگی و ویزیتوری آموزش فروشندگی و ویزیتوری
بهزاد حسین عباسی
مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن
معلم اصول و فنون مذاکره زبان بدن
استاد اصول و فنون مذاکره زبان بدن
سخنران اصول و فنون مذاکرات تجاری زبان بدن و مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM
مدرس بازاریابی
معلم بازاریابی
مدرس برند
مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن
مدرس مدیریت ارتباط با مشتری
هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی
مدیر برنامه ها جواد حسنی
09372202257
9197685104
behzadabbasi.ir
در اپل کسی حرف نمی زند! همه چیز تنها در صورت نیاز بیان می شود و شرکت از واحدهای ناپیوسته تشکیل شده است. این رازداری کمک می کند که جابز هنگام عرضه حیرت انگیز محصول خود، علاقه ای دیوانه وار در هواداران اپل ایجاد کرده و صفوفی طولانی برای خرید آن تشکیل می شود.
۸) اهمیت گروه های کوچک
گروه اولیه مک اینتاش تنها شامل صد نفر می شد،نه بیشتر و نه کمتر. تگر قرار بود نفر صد و یکم اضافه شود، حتما باید کسی گروه را ترک می کرد. جابز اعتقاد داشت که تنها می تواند اسم کوچک صد نفر را به خاطر بسپرد!
۹) تشویق ، بیشتر از تنبیه
جابز موجود ترسناکی است اما جذبه اش ، قدرتمندترین انگیزه برای کارکنان اپل است. شور و شوق ، اصلی ترین دلیل گروه مک برای سه سال کار مدام، آن هم به مدت ۹۰ ساعت در هفته بود تا چنان محصول بی نظیری را خلق کنند.
۱۰) اول، ساخت نمونه واقعی، به هر قیمتی!
جابز پیش از هر کاری ،نمونه می سازد :سخت افزار ، نرم افزار و حتی فروشگاه های زنجیره ای اپل. معماران و طراحان یک سال تمام در یک انبار مخفی در نزدیکی دفتر مرکزی اپل، نمونه یک فروشگاه را بنا کردند. اما جابز آن را نپسندید و پروژه را از نو آغاز کردند!
برگرفته از کتاب، شیوههای رهبری برای نسل جدید استیو جابز