مدرس فروش استاد فروش سخنران فروش تدریس فروش معلم فروش

مدرس فروش استاد فروش سخنران فروش تدریس فروش معلم فروش

مدرس فروش استاد فروش سخنران فروش تدریس فروش آموزش فروشمدرس فروش استاد فروش سخنران فروش تدریس فروش آموزش فروش

مدرس فروش استاد فروش سخنران فروش تدریس فروش آموزش فروش

مدرس فروش

بهزاد حسین عباسی استاد مدیریت مدرس مدیریت       مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت  مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت  مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت   

مدرس فروش استاد فروش سخنران فروش تدریس فروش معلم فروش

مدرس فروش استاد فروش سخنران فروش تدریس فروش معلم فروش

مدرس فروش استاد فروش سخنران فروش تدریس فروش معلم فروش

مدرس فروش استاد فروش سخنران فروش تدریس فروش معلم فروش بهزاد حسین عباسی دوره فروش آموزش فروش

استاد بهزاد حسین عباسی مدرس فروش استاد فروش سخنران فروش تدریس بازرایابی

استاد فروشندگی مدرس فروشندگی سخنران فروشندگی تدریس فروشندگی
مدرس فروش استاد فروش

مدرس فروش استاد فروش آموزش بازاریابی

مدرس فروشندگی استاد فروشندگی آموزش فروشندگی

آموزش فروشندگی آموزش بازاریابی

آموزش فروش آموزش فروشندگی

مدرس فروش مدرس مارکتینگ

مدرس فروش مدرس فروشندگی

چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۵۳ ق.ظ

۰

تائید اجتماع: آیا درست از آن استفاده می کنید؟

مدرس فروش بهترین فروشنده در ایران کیست مدرس فروشندگی

مدرس فروش بهترین فروشنده در ایران کیست

  

مدرس فروش بهترین فروشنده در ایران کیست مدرس فروشندگی اصل تائید اجتماع رابرت سیالدینی امروزه به‌عنوان یکی از بهترین تکنیک‌های اثرگذاری در نظر گرفته می‌شود که دلیل قانع‌کننده‌ای هم برای آن وجود دارد. به‌هرحال شما به‌عنوان یک فرد باتجربه راه بهتری غیر از نشان دادن رضایت دیگر افراد خریدار و استفاده‌کننده از محصول برای ارتقاء فروش محصولات و تبدیل مشتری بالقوه به مشتری نهایی سراغ دارید؟

 

مدرس فروش بهترین فروشنده در ایران کیست مدرس فروشندگی شکی نیست که امروزه ما به‌نوعی با انواع مختلف تائیدهای اجتماعی در بسترهای مختلف و برای فروش محصولات مختلف روبرو هستیم. به عبارتی در جستجویی کوتاه در بین محصولات مختلف در اینترنت شاهد سیلی از رتبه‌بندی‌های مختلف برای محصولات، توصیه‌ها، آمار و ارقام و ابراز علاقه دیگر مصرف‌کننده‌ها هستیم.

 

مدرس فروش بهترین فروشنده در ایران کیست مدرس فروشندگی من خودم یکی از معتقدین به جادوی تائید اجتماع بودم، البته تا چند وقت پیش که مقاله‌ای را در این رابطه خواندم و تقریباً نظرم در مورداستفاده از این تکنیک و اثرگذاری آن تغییر کرد. برای اینکه حرف خودم را خلاصه کنم و به بقیه موضوع بپردازم، در یک جمله باید بگویم که استفاده از این تکنیک خیلی اثرگذار است، ولی واقعیت این است که من و شما تنها در حال بهره بردن از بخشی بسیار جزئی از این اصل در امور بازاریابی خودمان هستیم.

 

 

دوست داشتن با انجام دادن متفاوت است

مدرس فروش بهترین فروشنده در ایران کیست مدرس فروشندگی تائید اجتماع در چندین شکل مختلف قابل‌استفاده می‌باشد که از نمونه‌های ابراز نظر مستقیم توسط مشتری گرفته و تا ارائه آمارهای خشک و بدون پشتوانه آماری ادامه دارد. هرچند که مطالعه موردنظر من به این موضوع اشاره دارد که اثرگذارترین عنصر در تائید اجتماع چگونگی اجرا آن نیست، بلکه مهم‌ترین عنصر آن چگونگی بیان آن است.

 

تائید اجتماع به دو صورت قابل‌بیان شدن است که یکی از آنها به‌صورت رفتار مخاطب است (تعداد افرادی که چیزی را خریداری کرده‌اند) و یکی هم نشان دادن تمایل مخاطب است (تعداد افرادی که محصولی را دوست داشته‌اند).

 

مدرس فروش بهترین فروشنده در ایران کیست مدرس فروشندگی چند ثانیه فکر کنید که کدام‌یک از این دو شیوه برای بیان و نشان دادن تائید اجتماع بهتر و اثرگذارتر است. اگر شما هم مثل من فکر کنید مطمئناً می‌گویید که نشان رفتار مخاطب بهتر و اثرگذارتر از تمایل وی دراین‌بین است.

 

اما من اشتباه فکر می‌کردم، چراکه نتیجه این مطالعه نشان داده است که در رابطه با ترغیب و اقناع مخاطب به خرید ابراز تمایل دیگر افراد نسبت به رفتاری که نشان داده‌اند بهتر و اثرگذارتر است.

 

به‌عبارت‌دیگر مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری نسبت به دنبال کردن چیزهایی دارند که دیگران دوست داشته‌اند و دراین‌بین رفتار حقیقی آنها آنچنان اهمیتی ندارد. این نتیجه‌ای است که در سطح گسترده چه در فضای آزمایشگاهی و چه در دنیای واقعی این مطالعه به آن دست پیداکرده است.

 

مدرس فروش بهترین فروشنده در ایران کیست مدرس فروشندگی در زمان خرید کردن، مصرف‌کنندگان بیشتر تحت تأثیر مواردی قرار می‌گیرند که دیگران تمایل به داشتن آن دارند تا اینکه تحت تأثیر مواردی قرار بگیرند که دیگران واقعاً آنها رادارند. مثلاً در یک رستوران در زمان سفارش دادن تنها درزمانی همان انتخاب دوستان خود را برای خودشان اعلام می‌کنند که قبل از سفارش دادن در مورد آن صحبت کرده باشند، نه اینکه بعد از ثبت سفارش دوستان از سفارش غذای آنها مطلع شده باشند.

 

همچنین در بررسی ویدئوهای منتشرشده در سایت یوتیوب دیده‌شده که افراد بیشتر علاقه‌مند به دیدن ویدئوهایی هستند که دیگران دوست داشته‌اند (تمایل آنها) و نه ویدئوهایی که دیگران مشاهده کرده‌اند(رفتار نهایی آنها). به‌عنوان‌مثال دو تصویر زیر در ظاهر شبیه به هم هستند، درحالی‌که تصویر دوم نشان‌دهنده تمایل و دوست داشتن مخاطبین بجای تعداد دفعات دیده شدن آن صفحه است.


مدرس فروش بهترین فروشنده در ایران کیست مدرس فروشندگی حتی برای بهتر درک کردن این موضوع می‌توانید این‌گونه آن را در نظر بگیرید: مثلاً در حال انتخاب شریکی برای خودتان هستید، آیا نسبت به فردی علاقه‌مند می‌شوید که توسط بسیار از افراد دیگر پیشنهاد می‌شوند(افرادی دیگری تمایل به شراکت با وی را دارند) یا نه به دنبال شراکت باکسی خواهید بود که در رابطه شراکت با افراد دیگری خارج‌شده است(رفتار دیگران – یعنی با دیگری شراکت داشته و این رابطه در حال حاضر قطع‌شده است)؟

 

چگونه از تائید اجتماع باید استفاده کنیم؟

مطمئنم که این جمله یا چیزی شبیه به آنها را قبلاً شنیده‌اید: “خیلی از اینها میخرن، فروشش خوبه و . . .” و حالا می خواهیم تأثیر آن در افزایش فروش را در مقایسه با جمله‌ای شبیه به اینکه ” مشتریامون دوستش دارند” بفهمیم.

 

همچنین موارد مشابه دیگری ازاین‌دست کم نیستند: “دارای بالاترین آمار فروش” در برابر “بیشترین تعداد سفارش” یا “اقلام موردعلاقه” در برابر “اقلام با بیشترین درخواست”. ایجاد تغییرات کوچکی در این اندازه در محتوای تبلیغاتی شما می‌تواند تفاوت‌های بسیاری زیادی را درنتیجه کار شما داشته باشد.


 

البته توجه به این نکته هم دارای اهمیت است که شخص شما باید استفاده از هر یک از این موارد را خودتان به آزمون گذاشته و موردبررسی قرار دهید. مثلاً در مورد فروشگاهی که خیلی شناخته‌شده نیست، استفاده از عبارت “داشتن 26450 مشتری” اقناع‌کننده‌تر از عبارت “26450 نفر این محصول را دوست داشته‌اند” به نظر می‌رسد.


 مدرس فروش سخنران فروش استاد فروش تدریس فروش معلم فروش

  مدرس فروشندگی سخنران فروشندگی استاد فروشندگی تدریس فروشندگی معلم فروشندگی

  مدرس ویزیتوری سخنران تدریس ویزیتوری استاد تدریس ویزیتوری تدریس ویزیتوری معلم ویزیتوری

  آموزش فروشندگی و ویزیتوری آموزش فروشندگی و ویزیتوری 

آموزش فروشندگی و ویزیتوری آموزش فروشندگی و ویزیتوری آموزش فروشندگی و ویزیتوری

 بهزاد حسین عباسی

مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن

معلم اصول و فنون مذاکره زبان بدن

استاد  اصول و فنون مذاکره زبان بدن

سخنران اصول و فنون مذاکرات تجاری زبان بدن و مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدرس بازاریابی 

معلم بازاریابی 

مدرس برند

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مدرس مدیریت ارتباط با مشتری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی


مدیر برنامه ها جواد حسنی

09372202257 

9197685104

behzadabbasi.ir


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۷
مدرس بازاریابی مدرس فروش

مدرس فروش بهترین فروشنده در ایران کیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی